|
Mediální obraz kandidátů na premiéra před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021
Jiskrová, Simona ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Tato výzkumná práce se zabývá mediálním obrazem Andreje Babiše, Petra Fialy a Ivana Bartoše v denících Mladá fronta Dnes, Hospodářské noviny a deník Právo, v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021. Práce si klade za cíl zjistit, zda a jak se mediální obraz těchto tří politiků, jakožto nejpravděpodobnějších kandidátů na premiéra České republiky, v těchto denících lišil. V teoretické části jsou představena klíčová teoretická východiska, týkající se vztahu médií a reality, nastolování agendy a také principů mediální logiky, požadavků na mediální produkty a vlivů vlastníka médií na mediální obraz. Metodologická část charakterizuje použité výzkumné metody, mezi které patří kvantitativní obsahová analýza a vizuální rámcování. Výstupem práce je analytická část s prezentací získaných výsledků a závěrečná kapitola, která je věnována diskuzi výsledků s odbornou literaturou, jejich interpretaci a limitům výzkumu. K získání potřebných dat byla pro práci využita databáze Newton.
|
|
Mediální obraz kandidátů na premiéra před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021
Jiskrová, Simona ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Tato výzkumná práce se zabývá mediálním obrazem Andreje Babiše, Petra Fialy a Ivana Bartoše v denících Mladá fronta Dnes, Hospodářské noviny a deník Právo, v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021. Práce si klade za cíl zjistit, zda a jak se mediální obraz těchto tří politiků, jakožto nejpravděpodobnějších kandidátů na premiéra České republiky, v těchto denících lišil. V teoretické části jsou představena klíčová teoretická východiska, týkající se vztahu médií a reality, nastolování agendy a také principů mediální logiky, požadavků na mediální produkty a vlivů vlastníka médií na mediální obraz. Metodologická část charakterizuje použité výzkumné metody, mezi které patří kvantitativní obsahová analýza a vizuální rámcování. Výstupem práce je analytická část s prezentací získaných výsledků a závěrečná kapitola, která je věnována diskuzi výsledků s odbornou literaturou, jejich interpretaci a limitům výzkumu. K získání potřebných dat byla pro práci využita databáze Newton.
|
|
Mediální obraz Jany Nagyové v kauze "Zneužití vojenského zpravodajství"
Šotková, Martina ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Cílem práce je analýza obrazu Jany Nagyové v širších souvislostech proběhlé politické kauzy "zneužití vojenského zpravodajství" v období od 01.06.2013 do 31.12.2013 a od 11.05.2015 do 31.07.2015 v závislosti na jednotlivých etapách celé kauzy a zároveň širší společenské důsledky. Zaměřila jsem se na sémantickou podobu titulků tištěných deníků Blesk, Mladá fronta DNES a Právo. Pro výzkum jsem zvolila kvantitativní analýzu, jejímž prostřednictvím jsem odpovídala na základní hypotézu, zda lze z titulků dovodit vinu Jany N. ještě před vynesením rozsudku ve věci samé, tedy zda titulky v dané kauze byly sestavovány tak, aby ovlivnily čtenářovo vnímání Jany N. a potažmo její odsouzení, ať již morální, společenské či trestně právní. Zároveň jsem analyzovala, zda lze shledat zásadní rozdíly v titulcích mezi deníky tzv. seriózními a bulvárními. Práce je rozčleněna do dvou základních částí, a to části teoretické, obsahující popis kauzy a krátký teoretický exkurz, druhá část obsahuje popis a metodologii výzkumu, na níž navazuje samotná analýza. V jejím závěru lze potvrdit hypotézu, že Jana N. byla médii odsouzena ke společenské vině, bez ohledu na její prokázání.
|
|
Principy zatraktivňování současné české beletrie ve vybraných denících a jejich online verzích
Fenclová, Anna ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Malý, Radek (oponent)
FENCLOVÁ, Anna. Principy zatraktivňování současné české beletrie ve vybraných denících a jejich online verzích. Praha, 2021. 84 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky FSV UK. Katedra Mediálních studií. Vedoucí diplomové práce prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D. Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá prezentací české beletristické literatury ve vybraných tuzemských tištěných a online médiích. Konkrétně se snaží nalézt hlavní principy zatraktivňování obsahů o nové české beletrii ve vybraných tištěných seriózních denících (Právo, Mladá fronta DNES, Lidové noviny, Hospodářské noviny, Metro) a jejich online verzích (novinky.cz, iDNES.cz, lidovky.cz, aktuálně.cz, iHNed.cz, metro.cz). První část je věnována teorii vysvětlující a mapující stav domácí literatury, médií a jejich vzájemné propojenosti, vysvětleny jsou základní pojmy přímo souvisejícím s tématem. Druhá část je zaměřena nejprve na kvantitativní obsahovou analýzu, která zodpoví otázky o množství zastoupení článků týkajících se české beletristické literatury ve zkoumaných médiích během dvou měsíců roku 2020 (únor 2020 a listopad 2020). Následně je popsána kvalitativní obsahová analýza článků publikovaných zkoumanými médii. Analýza ukáže, jakým způsobem tato média referovala o nově...
|
|
Mediální obraz osoby Andreje Babiše před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017
Hanus, Josef ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce se zabývá utvářením mediálního obrazu jedné z nejvýraznějších a nejkontroverznějších postav dnešní politické scény Andreje Babiše v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017. Na konstrukci mediálního obrazu nahlíží optikou teorie nastolování témat, a to ve dvou různých typech médií, konkrétně v pěti tištěných denících a na facebookové stránce předsedy hnutí ANO. Jejím cílem bylo pomocí navrženého smíšeného výzkumného designu popsat, jak docházelo k utváření mediálního obrazu Andreje Babiše a určit, zda přitom sehrálo roli intermediální nastolování témat. V kvantitativní části výzkumu nejprve pomocí obsahové analýzy došlo k určení a kvantifikování témat, pomocí nichž byl Babiš prezentován v tisku a pomocí nichž se sám (respektive ve spolupráci se svým týmem) prezentoval na Facebooku. Následně bylo vybráno téma s největší relevancí a největší četností výskytu v obou médiích, na němž bylo popsáno, pomocí jakých rámců se mediální obraz Andreje Babiše tvořil, zda se mu dařilo svůj obraz ovlivňovat a jakou roli v celém procesu sehrálo intermediální nastolování témat. Klíčová slova Andrej Babiš, nastolování témat, tištěné deníky, Facebook, budování mediálního obrazu
|
|
Mediální obraz Jany Nagyové v kauze "Zneužití vojenského zpravodajství"
Šotková, Martina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Cílem práce je analýza obrazu Jany Nagyové v širších souvislostech proběhlé politické kauzy "zneužití vojenského zpravodajství" v období od 12. 6. 2013 do 31. 12. 2013 v závislosti na jednotlivých etapách celé kauzy a zároveň širší společenské důsledky. Zaměřila jsem se na obsah článků tištěných deníků Blesk, Mladá fronta DNES a Právo. Pro výzkum jsem zvolila kvantitativní analýzu ve spojení s analýzou kvalitativní, jejichž prostřednictvím jsem odpovídala na základní výzkumnou otázku, jak média zobrazovala Janu N., a to ještě před vynesením rozsudku ve věci samé. Tedy zda články o kauze byly schopny ovlivnit čtenářovo vnímání Jany N. a jejího jednání jako odsouzeníhodné, ať již morálně, společensky či trestně právně. Zároveň jsem analyzovala, zda lze shledat zásadní rozdíly v pojetí mezi deníky tzv. seriózními a bulvárními. Práce je členěna do třech základních částí, a to části teoretické, obsahující teoretický exkurz a popis kauzy, druhá část je zaměřena na popis zvolené metodologie výzkumu a na ni navazuje třetí část prezentující analýzu a její výsledky. V jejím závěru lze potvrdit hypotézu, že média Janu N. odsoudila ke společenské vině, bez ohledu na její prokázání.
|
|
Mediální obraz Jany Nagyové v kauze "Zneužití vojenského zpravodajství"
Šotková, Martina ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Cílem práce je analýza obrazu Jany Nagyové v širších souvislostech proběhlé politické kauzy "zneužití vojenského zpravodajství" v období od 01.06.2013 do 31.12.2013 a od 11.05.2015 do 31.07.2015 v závislosti na jednotlivých etapách celé kauzy a zároveň širší společenské důsledky. Zaměřila jsem se na sémantickou podobu titulků tištěných deníků Blesk, Mladá fronta DNES a Právo. Pro výzkum jsem zvolila kvantitativní analýzu, jejímž prostřednictvím jsem odpovídala na základní hypotézu, zda lze z titulků dovodit vinu Jany N. ještě před vynesením rozsudku ve věci samé, tedy zda titulky v dané kauze byly sestavovány tak, aby ovlivnily čtenářovo vnímání Jany N. a potažmo její odsouzení, ať již morální, společenské či trestně právní. Zároveň jsem analyzovala, zda lze shledat zásadní rozdíly v titulcích mezi deníky tzv. seriózními a bulvárními. Práce je rozčleněna do dvou základních částí, a to části teoretické, obsahující popis kauzy a krátký teoretický exkurz, druhá část obsahuje popis a metodologii výzkumu, na níž navazuje samotná analýza. V jejím závěru lze potvrdit hypotézu, že Jana N. byla médii odsouzena ke společenské vině, bez ohledu na její prokázání.
|